Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с температурата алфа 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Само да ви вметна,да не се радвате толкова,защото смотания калорифер буквално ебава майката на алтернатора !!!!!! Ако искайте пробвайте,с активен калорифер/тези които го имат/ ,като е включен колко зарежда алтернатора,и като е изключен.При мен хората идват да им го спирам,защото им писва да сменят алтернатори !!!!!! Италианците са виновни,масово 159-те са със 100А алтернатори,което е много малко за тази кола.
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #32
      Благодаря за добрия съвет

      Точно бях на етап "Включване на печката"

      Но ще мина и без нея
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
        Благодаря за добрия съвет

        Точно бях на етап "Включване на печката"

        Но ще мина и без нея
        То и без това почти няма разлика,става въпрос за 3-4 мин. максимум.
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #34
          Да попитам нещо, което отдавна ми прави впечатление.
          Бензинката ми държеше около 84гр по ECU а на стрелката зимата в таблото 1мм под 80гр, а лятото 1-2мм над 80гр.
          159 от подписа ми държи постоянно 90 градуса, замерих си антифриза, беше 100% концентрат -60 -70 гр. нещо в този порядък.
          Съответно 6-7 пъти точих от разширителният съд по 1л и доливах дестилирана вода, докато я докарах до ~ -24 градуса.
          Днес напълних още 1л да падне до към -20 и повече няма да разреждам.
          Все пак лятно време мисля, че няма смисъл да е с по- ниска точка от -15 -20 гр
          а и се притеснявам по някой баири в жегата с вкл. климатик да не прегрее нещо.
          (на бензиновата 145 1.6TS, като беше по- концентриран ант. лятото (-35)по- често се пускаше перката, след като го разредя (-20), по- рядко ... зимата с по- висока концентрация (-35/40) по- бързо загряваше и обръщаше на LPG)

          Нормално ли е (159) да държи постоянно +90 градуса охладителната течност по показания на уреда в купето?
          *разбира се след като я покарам .. но не пада под +90 и не се повишава.
          Last edited by flipz; d.m.y г., 11:09.
          Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

          Comment


          • #35
            Моята си държи 90 на уреда и не пада, и не вдига - без значение баири ли качва, градско, спускам и т.н. ... Бетон 90

            След смяна на термостата я карам само с концентрат.
            Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
            Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

            Comment


            • #36
              А защо с концентрат, все пак е по- гъст ?
              Някога се продаваше зимен и летен антифриз .. предполагам, че има някакво значение ?


              Първоначално публикувано от DiStefano Покажи съобщение
              Моята си държи 90 на уреда и не пада, и не вдига - без значение баири ли качва, градско, спускам и т.н. ... Бетон 90

              След смяна на термостата я карам само с концентрат.
              Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от DiStefano Покажи съобщение
                Моята си държи 90 на уреда и не пада, и не вдига - без значение баири ли качва, градско, спускам и т.н. ... Бетон 90
                +1. Моята падаше леко като пусна парното и съм в задръстване. Когато потегля обаче си заковава отново 90.
                Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

                Comment


                • #38
                  Ами да ти подаря моят стар термостат.На есен де, тогава ще го сменявам.

                  Виж и си изчисти радиаторите отпред - на климатик, на интеркулер/масло и на охладителна течност(антифриз+вода).

                  Набиват се мухички, листенца, дори клечици и всякакви боклуци.

                  Като е чист едва ли ще имаш проблеми.
                  Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                  Comment


                  • #39
                    В книгата на алфа пише:
                    Engine cooling
                    system:
                    Mixture of 50% water and
                    PARAFLUUP (▲)

                    Т.е. трябва да е -40 градуса

                    Дори в самият препоръчан концентрат е описано разреждането, както темп на замръзване и кипене (-40)(+125)

                    https://www.pli-petronas.com/uk/prod...flu/paraflu-up

                    Значи ще гледам да карам с концентрация (-40)
                    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                    Comment


                    • #40
                      Принципно антифриза отнема по-бавно температурата,така че не е добре да се кара с концентрат.НА моята 1,8 температурата не пада под 93-94 градуса по ЕКУ
                      alfa 159 1,8 mpi/lpg

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
                        В книгата на алфа пише:
                        Engine cooling
                        system:
                        Mixture of 50% water and
                        PARAFLUUP (▲)

                        Т.е. трябва да е -40 градуса

                        Дори в самият препоръчан концентрат е описано разреждането, както темп на замръзване и кипене (-40)(+125)

                        https://www.pli-petronas.com/uk/prod...flu/paraflu-up

                        Значи ще гледам да карам с концентрация (-40)
                        Моята е на -36°С. Загрява нормално зимата,не падат лесно градусите по стрелката(освен ако не е -20 и седи на място),по принцип ги кове и не мърда. Няма баир,няма спускане. Лятото също не ми е минавала над 90°С,перка само при климатик или регенерация се включва.
                        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                        Comment


                        • #42
                          Да така е няма две мнения.
                          Водата е по- добър охладител от всеки антифриз, но темп и на кипене е 100градуса/според налягането все пак.
                          Докато на антифриза -40гр е ~130 което разширява диапазона за избягване сериозна авария
                          Явно е най- добре да се кара -30 / -40 гр
                          Аз ще карам, както дават по книга .. след като в Италия не е проблем да се кара с -35/40 значи и тук ще е добре.

                          Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщение
                          Принципно антифриза отнема по-бавно температурата,така че не е добре да се кара с концентрат.НА моята 1,8 температурата не пада под 93-94 градуса по ЕКУ
                          Антифриз концентрат SELENIA-PARAFLU UP е нискозамръзваща охладителна течност от най-висок клас с основен компонент - моноетиленгликол.
                          Специално разработен за професионално приложение по изискване на новите автомобилни технологии OAT (Organic Acid Technology)
                          Предназначен за охладителни системи на двигатели от леки алуминиеви сплави от последна генерация!
                          Използва се задължително при разреждане с дестилирана или омекотена вода в съотношение 1:1
                          - температура на замръзване -40°С
                          - температура на кипене +125°С
                          - срок на експлоатация 5г или 250 000km
                          Не се препоръчва използването му в концентриран вид или смесването му с продукти от друг произход или друга марка!
                          Спецификации:
                          FIAT 9.55523, IVECO 18-1830, CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°I002.C00, CUNA NC 956-16, ASTM D 3306 Type 1, ASTM D 6210 Type 1-FF, CHRYSLER MS 7170
                          Last edited by flipz; d.m.y г., 14:26.
                          Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                          Comment

                          Working...
                          X